De eerste dagen... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Brigitte Creusen - WaarBenJij.nu De eerste dagen... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Brigitte Creusen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen...

Door: Brigitte Creusen

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

11 Januari 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen dagen al heel wat meegemaakt en ook even geen tijd gehad om een berichtje te schrijven, nu heb ik even een paar uurtjes vrije tijd, ik heb net alle foto's op mijn laptop gezet en nu zal ik jullie vertellen wat ik tot nu toe meegemaakt heb :)

Vrijdag hebben we rustig ontbeten, we hadden genoeg tijd want de scholen begonnen vrijdag twee uur later en dan begint eigenlijk het hele leven later hier. Na het ontbijt ben ik met Connie meegereden naar haar werk en vanuit daar kon ik de metro nemen naar Washington DC.

Ik had geen idee waar ik het beste naar toe kon gaan, maar de metro had een fijne plattegrond waar op stond wat er allemaal te zien was.

Ik zag National Mall en ik dacht 'mooi' een winkelcentrum, laat ik gaan shoppen. Ik heb het winkel centrum niet gevonden en kwam er de volgende dag achter de de National Mall helemaal geen winkelcentrum is, maar een soort wijk waar allemaal musea en overheidsgebouwen liggen ;) oeps!

In de metro was een hele lange, steile roltrap, best een beetje eng in het begin.

Ik heb het Botanic Garden museum bezocht, heel mooi met planten en bloemen van over de hele wereld en de musea zijn hier gewoon gratis!
Daarna heerlijk wat gegeten in Potbelly, een café met heerlijke broodjes en live-muziek.

Met de metro terug naar het werk van Connie en toen weer naar huis.

's Avonds ben ik met Mike mee naar een feestje geweest.

Nouja feestje?!

Het begint om 17.00 uur
We spelen computerspelletjes
Eten pizza en drinken cola
En rond 22.00 uur ga je weer naar huis

Lekker op tijd gaan slapen, want ik was nog best moe en ik moest de volgende dag vroeg op, want ik ging naar de Nederlandse school.

Op Zaterdag zijn we vroeg opgestaan en hebben we een heerlijk ontbijt gehad.

Bill en Connie hebben ons naar de Nederlandse school gebracht, de juf daar vond het wel handig dat ik er was, zo kon ik de les geven en dan kon zij op de gang de Cito-toets maken met de kinderen van groep 3.

Er zitten 18 kinderen in de klas, de meeste komen uit Nederland en hun ouders werken in Amerika. Allemaal hele lieve kinderen!

Na drie uur les zat het erop, Connie en Bill zijn ons komen ophalen en hebben ons naar Washington gebracht.

In Washington hebben we een bezoek gebracht aan twee musea, National History en Air en Space, heel interessant.

En wij zijn lekker typisch Amerikaans gaan schaatsen!

Op de terugweg hebben we nog een bezoekje gebracht aan oom Mike, de oom van Mike en daarna hebben we heerlijk thuis gegeten.

Zo dat was het weer een beetje voor nu, de verhalen van vandaag die komen nog ;)

Liefs en tot snel,

Brigitte

  • 11 Januari 2015 - 21:45

    Marti En Kees:

    Zo wat een drukke dag en mooie foto's. Maar die keer dat je er bent wil je natuurlijk ook veel zien. Geniet er van, wij zullen van jou foto's en verslagen genieten, liefs Marti en Kees

  • 11 Januari 2015 - 22:30

    Juf Belinda:

    Wat heb je al veel meegemaakt! Mooie foto's! Je bent toch een harde werker, zelfs op vakantie nog les geven :)
    Heel veel groetjes!

  • 11 Januari 2015 - 23:06

    Marianne Creusen.:

    Lieve Brigitte.
    Wat een durf , alleen Washington gaan verkennen, ik neem mijn pet voor je af,leuke foto`s trouwens.
    Maar samen met Mike is het natuurlijk gezelliger en tevens leerzaam , je hebt een goede gids aan hem.
    Leuk op de schaatsbaan en dan te bedenken dat jij hem vroeger het schaatsen hebt geleerd.
    En het helpen op school doet mij denken aan alle wintersport vakantie`s waar je liever schaatsles gaf aan de kinderen dan zelf ging skiën.
    Je hebt in 2 dagen al heel wat ondernomen, ik ben benieuwd wat de volgende keer komt.
    Groetjes en dikke XXXX van Mam en een pootje van Zico.





  • 11 Januari 2015 - 23:16

    Huub:

    Hoi Brigitte,

    Geweldig, les gegeven op een nederlandse school in de USA. Dan zul je wel in je nopjes zijn geweest.
    En daarna met Mike naar Washington DC, waar het lekker winterweer is en fijn kunnen schaatsen.
    Ook al een paar musea en bezienswaardigheden in Washington bezocht, waarvan je mooie foto's hebt gemaakt,
    Heel interessant zo'n reisverslag.
    Nog een fijne avond, veel plezier en straks lekker eten met oom Mike.

    Veel liefs xx van Pap en een poot van Zico

  • 12 Januari 2015 - 00:11

    Ad En Mariska:

    Hoi Brigitte, voor hier is het nu laat dat we je bericht en foto's hebben gezien. Maar je zult deze reactie daar met 6 uur terug nog wel lezen denken we. Je kunt daar wel fijn genieten van een behoorlijk gevuld en interessant programma met veel variatie. We vinden het fijn dat we door je verslag ook een beetje mogen meegenieten van je opgedane impressies. Groetjes uit Achel, Mariska en Ad.

  • 12 Januari 2015 - 10:48

    Wout En Joke:

    Hoi Brigitte, wat een verslag en geweldig om in je eentje Washington te bezoeken de foto's laten zien dat het zeer zeker interressant en de moeite waard is. dat is leuk om op een Nederlandse school in de USA te mogen helpen en net wat je mam schrijft liever skills geven dan zelf skien.

    Geniet zoveel mogelijk en heel fijn dat wij mee kunnen genieten heel veel groetjes en knuffel van ons Wout en Joke

  • 12 Januari 2015 - 11:39

    Bart En Eva :

    Hey zus/juf/avonturier Brigitte,

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt en leuke foto's.

    Groetjes aan iedereen!

    Bart en Eva.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigitte

Ik ben juf Brigitte. Ik geef les aan 30 hele lieve kinderen in groep 3/4 van De Avonturijn in Berg aan de Maas. Op deze website kunnen al deze kinderen en de andere juffen lezen wat ik allemaal mee maak in Amerika.

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 4153

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 23 Januari 2015

Juf Brigitte in Amerika

Landen bezocht: