De reis - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Brigitte Creusen - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Fairfax, Verenigde Staten van Brigitte Creusen - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Brigitte Creusen

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

09 Januari 2015 | Verenigde Staten, Fairfax

Hallo,

Mijn eerste bericht vanuit Amerika!

Gisteren was de reis en die is goed verlopen.
Eerst een lekker ontbijt gehad in het Hotel in Brussel, en daarna met een bus naar het vliegveld.

Ik was lekker vroeg op het vliegveld, maar dat was alleen maar goed, want voor ik ingecheckt was ik ruim een ruim verder, het ging erg moeizaam.

Voor mijn vlucht vertrok nog een heerlijke koffie gedronken bij Starbucks en een magneetje van Brussel gekocht voor mijn verzameling.

De vlucht vertrok precies op tijd, na het opstijgen kregen we meteen wat te drinken en iets later kregen we ons eten.

Het eten was lekker, ik had gekozen voor Lasagna.
Het toetje kwam uit limburg het was gemaakt in Roermond, voor het landen krijgen we nog iets kleins te eten.

Het broodje kwam uit Duitsland.
De chips uit Engeland.
En het chocolaatje uit Ierland.

Verder heb ik me tijdens de reis prima vermaakt, je kon gratis allerlei films en tv-series kijken en verschillende muziek luisteren.

Precies op tijd, zelfs drie minuten te vroeg kwam het vliegtuig aan in Washington.

Op het vliegveld moest ik door de paspoort controle, dat was best wel spannend. Ze hadden een apparaat om mijn vingerafdruk te scannen, er werd een foto van me gemaakt, en ze wilde precies weten wat ik in Amerika kwam doen. Maar het aller belangrijkste was dat ze toch erg graag wilde weten wanneer ik weer vertrok!

Daarna mijn koffer ophalen en nog even door de douane, en leg maar eens aan een Amerikaan uit dat je stroopwafels, hagelslag en speculaas bij je hebt ;)

Mike heeft me opgehaald op het vliegveld en we zijn meteen naar zijn huis gereden, wat is het hier allemaal toch anders dan in Nederland.

Veel meer open ruimte, niet zo volgebouwd.
De huizen worden niet met bakstenen gemaakt, maar met namaakhout.
Oja, links blijven rijden is hier de normaalste zaak van de wereld,
en datzelfde geldt dus ook voor rechts inhalen :)

's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij een steakhouse, je krijgt een grote cola en als die bijna leeg is staan al met een nieuwe aan de tafel, maar die nieuwe is dan wel gratis.

Even shampoo en douchegel gekocht en toen naar huis.

Daar nog een paar uurtjes gezellig gekletst en toen was ik toch echt moe.
Ik ben om 10 uur Amerikaanse tijd naar bed gegaan en toen was het in Nederland toch al een uurtje of 4 's nachts.

Tot snel!

Liefs,

Brigitte

  • 09 Januari 2015 - 13:40

    Juf Belinda:

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Smaakte de cola? Mijn eerste cola in Amerika smaakte naar chloor.... (Doen ze in het drinkwater). Dus daarna alleen nog maar cola zonder ijs besteld, werden we toch raar aangekeken door de serveersters ;).
    Groetjes!

  • 09 Januari 2015 - 14:14

    Marianne Creusen.:

    Hallo Brigitte.
    Je vlucht en landing hadden we al online gevolgd ,geweldig dat dit kan.
    Al snel hebben we elkaar gesproken.
    Nu weten we ook hoe jij de reis in het vliegtuig hebt ervaren,niet slecht,het eten ziet er best goed uit.

    We zien uit naar de volgende berichtgeving, wat je allemaal beleefd op je welverdiende vakantie trip.

    xxxx mam en een pootje van Zico.

  • 09 Januari 2015 - 15:31

    Oom Wout En Tante Joke:

    Hoi Brigitte fijn dat de reis goed verlopen is en je zult zeker wel moe zijn geweest. Heel veel plezier en we blijven je volgen, die cola's zijn wel er groot we horen je wel doeiiii

  • 09 Januari 2015 - 16:10

    Huub:

    Hoi Brigitte,
    Wat een interessant reisverslag van de eerste dag met leuke foto’s.
    Je hebt in ieder geval een goeie vlucht gehad met genoeg ontspanning en lekker eten.
    S’avonds gezellig gaan eten in een steakhouse met de fam. McNulty.
    Ik heb vandaag van je vernomen dat je met de metro naar Washington gaat, ben benieuwd naar je ervaringen en foto’s.
    Tot je volgende reisverslag
    Liefs xx Pap

  • 11 Januari 2015 - 08:43

    Gertie Dassen:

    Hallo Brigitte,

    fijn dat je reis goed is verlopen! Ik wist niet dat de paspoortcontrole zo streng was! Heeft zeker met al die aanslagen te maken!
    Van mijn schoonzus wist ik inderdaad al dat het eten en drinken in Amerika altijd veel is en dat de cola met ijsblokjes naar chloor smaakt. Drink je maar zonder.
    De foto's zier er veelbelovend uit. Morgen kijk ik ze samen met de kids! Veel plezier in Washington (Dennis is nu al jaloers) en met alles wat je nog gaat ondernemen.
    Gr. Gertie

  • 13 Januari 2015 - 14:46

    Juf Belinda:

    Hallo Juf Brigitte,

    We hebben net bijna alle verhaaltjes gelezen met zijn allen.
    De foto's vonden de kinderen ook heel leuk.
    Morgen leest juf Gertie de rest en kijken we de video.
    We missen je heeeeeeeeeeeeeeeel erg, heel veel groetjes!

    Groetjes van de hele klas, en we vinden je heel er lief ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigitte

Ik ben juf Brigitte. Ik geef les aan 30 hele lieve kinderen in groep 3/4 van De Avonturijn in Berg aan de Maas. Op deze website kunnen al deze kinderen en de andere juffen lezen wat ik allemaal mee maak in Amerika.

Actief sinds 04 Dec. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 4154

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 23 Januari 2015

Juf Brigitte in Amerika

Landen bezocht: